Joe Biden elnök kiállt a kínai elektromos autók amerikai piacra való behozatalának tiltása mellett, ugyanis a kínai importot nemzetbiztonsági kockázatnak és az amerikai autóipar számára jelentett fenyegetésnek tekintik a tengerentúli politikusok - számolt be a BBC.
A kínai elektromosautó-gyártó Xpeng 4000 új ember felvételét és a mesterséges intelligencia technológiába való jelentős befektetést tervez a fokozódó verseny közepette, amely a cégvezér szerint akár "vérfürdővel" is végződhet - írja a CNBC.
Oroszországban 80 ezer 200 új személyautót adtak el múlt hónapban, 77,3 százalékkal többet, mint tavaly januárban - áll az orosz Avtostat elemző ügynökség jelentésében.
Kína autóipara 2023-ban meghaladta a 30 millió legyártott és eladott járművet, ezzel a világon minden harmadik eladott autó kínai volt - írta meg a Xinhua.
Pénteken jelentették be, hogy a kínai BYD elektromos autógyártó vállalat Szegedre hoz gyártókapacitást. Konkrét számokat nem közöltek egyelőre hivatalosan, ám érkeztek kiszivárgott adatok.
Egyre jelentősebb szerephez jutnak a globális autópiacon a kínai márkák, az előrejelzések szerint belföldön az összértékesítésen belüli részarányuk elérheti az 50 százalékot idén, de a világ más régióiban is egyre dominánsabbá válnak. Ez a változás Európában is tetten érhető, míg néhány évvel ezelőtt nullához konvergált a részarányuk, addig 2022-re már mérhető szeletet hasítottak ki a kontinens autópiacából és ez a tendencia várhatóan a következő években csak még jobban begyorsul. De mi vezetett ahhoz, hogy a kínai autómárkák globális hódításba kezdtek, és mire számíthatunk a következő időszakban? Ezekenek a kérdéseknek jártunk utána.
A Volvo Cars részvényei ma reggel 14 százalékot zuhantak, miután a cég anyavállalata, a Zhejiang Geely Holding megkezdte a svéd autógyártó mintegy 100 millió részvényének piacra dobását.
A kínai autómárkák rohamos európai térnyerése már nem a távoli fikció, hanem a jelen változatos megítélésű valósága. A patinás német vagy francia autókiállításokon egyre-másra tűnnek fel a sokak számára egyelőre ismeretlen márkák jó ár-értékarányú autóikkal, és ezzel párhuzamosan agresszív piaci terjeszkedési szándékaikat sem leplezik. Bár a hagyományos európai gyártók minden követ megmozgatnak a zöld átmenetet célzó európai jogszabályok felpuhításán, illetve több milliárd eurót invesztálnak az elektrifikációba, mégis jelentős versenyhátrányból indulnak az elektromos autók piacán. Igaz, hogy a magánvásárlók számára elég lehet egy divatos forma vagy kedvező árcédula, a flottakezelők és lízingcégek ennél sokkal komolyabb elvárásokat támasztanak a márkák felé. A bizalom kiépítése és egyéb kihívások leküzdése komoly erőfeszítésébe fog kerülni a kínai gyártóknak, de senkinek ne legyen kétsége: nem fogják idejekorán feladni a versenyt. Az MHC Mobility szerint azonban, ha túllépnek a kezdeti nehézségeken, komoly fejfájást okozhatnak a jelenlévő szereplőknek a flottaszegmensben is.
Kína legkelendőbb autógyártója, a BYD hazafias felhívást tett közzé az iparág egyesítésére és a globális piac "régi legendáinak lerombolására". A nyilatkozat, amelyet egy gyártási mérföldkövet ünneplő eseményen tettek közzé, vírusszerűen terjedt el, és a versenytársak részéről dicséretet és kritikát egyaránt kiváltott.
Újabb kínai autógyártó lép be hamarosan a magyar piacra - írja a vezess.hu értesülései alapján az infostart.
A friss adatok szerint az orosz autóipar is megsínylette az Oroszországgal szembeni nyugati szankciókat, az új autókra fordított kiadások ugyanis tavaly több mint a felére csökkentek – írja a Reuters.
Gyengülést vár az Egyensúly Intézet.
A magyar piac is feljebb került.
Három börtönőrt öltek meg a támadók.
Véleményt mondott a szakmai közönség a Portfolio Hitelezés 2024 konferenciáján.
A keddi Checklist a Portfolio Hitelezés 2024 konferenciáról jelentkezik.
Tényleg felfelé bukott Szergej Sojgu?
Akár egymillió érintettje is lehet az új pályázatnak, aminek első körben 20 vagy talán 30 ezer nyertese lehet.