Betiltaná Biden a kínai elektromos autók importját

Betiltaná Biden a kínai elektromos autók importját

Joe Biden elnök kiállt a kínai elektromos autók amerikai piacra való behozatalának tiltása mellett, ugyanis a kínai importot nemzetbiztonsági kockázatnak és az amerikai autóipar számára jelentett fenyegetésnek tekintik a tengerentúli politikusok - számolt be a BBC.

Xiaopeng: vérfürdő jöhet a kínai elektromos autógyártásban

Xiaopeng: vérfürdő jöhet a kínai elektromos autógyártásban

A kínai elektromosautó-gyártó Xpeng 4000 új ember felvételét és a mesterséges intelligencia technológiába való jelentős befektetést tervez a fokozódó verseny közepette, amely a cégvezér szerint akár "vérfürdővel" is végződhet - írja a CNBC.

Ekkora lehet a hatalmas BYD-gyár Szegeden

Ekkora lehet a hatalmas BYD-gyár Szegeden

Pénteken jelentették be, hogy a kínai BYD elektromos autógyártó vállalat Szegedre hoz gyártókapacitást. Konkrét számokat nem közöltek egyelőre hivatalosan, ám érkeztek kiszivárgott adatok.

Új autóipari szuperhatalom jelent meg, amely Európát is leigázná

Új autóipari szuperhatalom jelent meg, amely Európát is leigázná

Egyre jelentősebb szerephez jutnak a globális autópiacon a kínai márkák, az előrejelzések szerint belföldön az összértékesítésen belüli részarányuk elérheti az 50 százalékot idén, de a világ más régióiban is egyre dominánsabbá válnak. Ez a változás Európában is tetten érhető, míg néhány évvel ezelőtt nullához konvergált a részarányuk, addig 2022-re már mérhető szeletet hasítottak ki a kontinens autópiacából és ez a tendencia várhatóan a következő években csak még jobban begyorsul. De mi vezetett ahhoz, hogy a kínai autómárkák globális hódításba kezdtek, és mire számíthatunk a következő időszakban? Ezekenek a kérdéseknek jártunk utána.

Van jövője a kínai autóknak a hazai flottapiacon?

Van jövője a kínai autóknak a hazai flottapiacon?

A kínai autómárkák rohamos európai térnyerése már nem a távoli fikció, hanem a jelen változatos megítélésű valósága. A patinás német vagy francia autókiállításokon egyre-másra tűnnek fel a sokak számára egyelőre ismeretlen márkák jó ár-értékarányú autóikkal, és ezzel párhuzamosan agresszív piaci terjeszkedési szándékaikat sem leplezik. Bár a hagyományos európai gyártók minden követ megmozgatnak a zöld átmenetet célzó európai jogszabályok felpuhításán, illetve több milliárd eurót invesztálnak az elektrifikációba, mégis jelentős versenyhátrányból indulnak az elektromos autók piacán. Igaz, hogy a magánvásárlók számára elég lehet egy divatos forma vagy kedvező árcédula, a flottakezelők és lízingcégek ennél sokkal komolyabb elvárásokat támasztanak a márkák felé. A bizalom kiépítése és egyéb kihívások leküzdése komoly erőfeszítésébe fog kerülni a kínai gyártóknak, de senkinek ne legyen kétsége: nem fogják idejekorán feladni a versenyt. Az MHC Mobility szerint azonban, ha túllépnek a kezdeti nehézségeken, komoly fejfájást okozhatnak a jelenlévő szereplőknek a flottaszegmensben is.

Harcias felhívás jött Kínából, lerombolnák az autóipar régi legendáit

Harcias felhívás jött Kínából, lerombolnák az autóipar régi legendáit

Kína legkelendőbb autógyártója, a BYD hazafias felhívást tett közzé az iparág egyesítésére és a globális piac "régi legendáinak lerombolására". A nyilatkozat, amelyet egy gyártási mérföldkövet ünneplő eseményen tettek közzé, vírusszerűen terjedt el, és a versenytársak részéről dicséretet és kritikát egyaránt kiváltott.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
A hazai akkumulátorgyártás szenvedése már jól látszik, Iváncsa lehet az első dominó
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.